Thursday, 20 October 2016

Opstanding

Opstanding
588 woorde

 Verlede week het Wessel se familie en vriende sy oorskot vir die laaste keer op hierdie aarde gegroet..  

Sy sterwe het my opnuut laat fokus op wat die Bybel leer wat na die dood vir ons wag.  

Dis natuurlik die opstanding uit die dood.

In Hebreers 9:27 staan daar geskrywe die mense is bestem (apokeinai = voorbehou; wag; weggesit; bestem) om een maal te sterwe en daarna volg die oordeel (krisis = tribunaal; geregtigheid deur middel van die goddelike wet; beskuldiging; veroordeling; verdoemenis; oordeel).

Almal staan op uit die dood: sommige vir die ewige tweede dood (Openbaring 20:14; Openbaring 21:8) en ander vir die ewige lewe (Matteus 19:29; Markus 10:30; Johannes 3:16; Johannes 6:40).  

Daar is nie enige ander alternatief nie.  Na ons biologiese dood volg (een of ander tyd) ons ewige (tweede) dood of ons ewige lewe.

Daar is nie uitkomkans nie: jy lewe, jy sterwe, en dan word jou lewe deur God geoordeel. En sy oordeel is finaal.  Daar is geen appel moontlik nie.  Nooit nie.

Die Bybel leer baie dinge aangaande die opstanding van die gelowige mens tot die ewige lewe...  Hier is 'n paar sulke uitsprake:

Die opstanding van die gelowige dooies gebeur wanneer Christus weer kom (1 Korinthiers 15:23).  Dit is ons natuurlike (biologiese) liggaam wat sterwe, en dit is 'n bonatuurlike (geestelike) liggaam wat opgewek word (1 Korinthiers 15:44).  

Die heerlikheid (doxa = waardigheid; eer; heerlikheid) van die aardse biologiese liggaam verskil van die heerlikheid van die ewige hemelse liggaam (1 Korinthiers 15:40).  

Die aardse lewe is verganklik (phthora = verval; ondergang; korrupsie; vernietig; vergaan), die hemelse lewe is ewigdurend (aphtharsia = onverganklikheid; oneindigende bestaan; opregtheid; egtheid; onverganklikheid)  (1 Korinthiers 15:42).  

Die biologies lewe word gekenmerk deur swakheid (asthenia = swakheid van liggaam en gees; kwale; morele swakheid; siekte) , die opgewekte lewe word gekenmerk deur krag (dunamis = wonderwerkende krag; vermoe; oorvloed; mag; krag) (1 Korinthiers 15:43). 

Die aardse stoflike mens dra die beeld (eikon = gelykenis; standbeeld; verteenwoordiging; ooreenkoms) van die aardse (choikos = stowwerige; vuilerige [siel]; aardse) en die ewige hemelse mens dra die beeld (eikon) van die ewige hemelse (epouranios = bokant die lug; hemelse) (1 Korinthiers 1:49).

Vir diegene wat nog biologies lewendig is sal hierdie oorgang van die aardse tydelike na die hemelse ewige plaasvind vinniger as 'n oogwink (1 Korinthiers 15:52).  In 'n atomos ('n oomblik van tyd; onverdeelbare oomblik; moment).

God sal dan die gelowiges se thnetos (aanspreeklikheid om te sterf; sterflikheid), verander na athanasia (doodloosheid; onsterflikheid) (1 Korinthiers 15:54).  Dan word die dood (thanatos) ingesluk en verteer en verdrink (katapino) deur die nikos (oorwinning; verowering; oorwinning).  

So vernietig God dan die kentron (prik; prikkel skerp punt; angel) van die dood vir die dissipels van Jesus Christus.

Dit verwys na die komende opstanding van die afgestorwe gelowiges. Hierdie is 'n oorwinning wat aan die gelowiges geskenk word deur Kurios (die Here; die Meester; God; Oppergesagdraer; hoogste in krag; Kontroleerder; Christus).

Wessel het klaar op hierdie aarde gelewe.  Sy verwisseling van die tydelike met die ewige is afgehandel.  Vir altyd.  Die oordeel van God wag vir hom.  Ons lewe nou nog.  Ons afsterwe wag iewers in die toekoms vir ons (tensy ons deel word van die oombliveranderdes).  Hoe dit ookal sy - ons tyd vir beoordeling deur God wag ons ook af.  Soos vir Wessel.

Die belangrikste vraag vir elkeen van ons - vir tyd en ewigheid - is:  Waar plaas God se oordeel jou?  In die ewige dood of in die ewige lewe?  

Die Bybel leer mens hoe ons nou reeds kan weet.







No comments:

Post a Comment